Zapisz się na newslettera i otrzymaj 15% rabatu!Zapisz się do NEWSLETTERA a otrzymasz 15% RABATU na zakupy!
koszyk (0) 668 819 233

WYSYŁKA 1-2 DNI

Brak produktów w koszyku.

Ukryj filtry Pokaż filtry

1. Wypełnij formularz

Pobierz formularz reklamacji TUTAJ, a następnie go wypełnij, podając powód reklamacji.

2. Zapakuj reklamowy towar

Wypełnij formularz i wraz z dowódem zakupu orazzezwracanym towarem włóż do pudełka i dobrze je zaklej.

3. Wyślij przesyłkę

Paczkę wyślij na adres:
Artykuły Przemysłowe Paweł Kulak Piotr Kulak Sp.J.
64-800 Chodzież, ul Sienkiewicza 3

4. Oczekuj na wiadomość

W ciągu 14 dni od otrzymania przez nas paczki otrzymasz od nas wiadomość z decyzją o rozpatrzeniu zwrotu.

Poniżej przedstawiamy szczegółowe warunki dot. reklamacji

PODSTAWA

REKLAMACJI

z tytułu rękojmi

DATA ZAWARCIA

UMOWY SPRZEDAŻY

dotyczy Umów Sprzedaży zawartych

od 25 grudnia 2014 roku

PODSTAWA PRAWNA

ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze

zm.) oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa

PODSTAWOWE

PRZESŁANKI

ODPOWIEDZIALNOŚCI

SPRZEDAWCY

Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany

Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

wada fizyczna

Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które

istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z

przyczyny tkwiącej w sprzedanym Produkcie w tej samej chwili

Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego Produktu z Umową

Sprzedaży. W szczególności sprzedany Produkt jest niezgodna z Umową

Sprzedaży, jeżeli:

1) nie ma właściwości, które Produkt tego rodzaju powinien mieć ze

względu na cel w Umowie Sprzedaży oznaczony albo wynikający z

okoliczności lub przeznaczenia;

2) nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił

Klienta, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;

3) nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę

przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a Sprzedawca nie zgłosił

zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;

4) została Klientowi wydana w stanie niezupełnym.

Jeżeli Klientem jest konsument, na równi z zapewnieniem Sprzedawcy

traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela,

osoby, która wprowadza Produkt do obrotu w zakresie swojej

działalności gospodarczej, oraz osoby, która przez umieszczenie na

sprzedanym Produkcie swojej nazwy, znaku towarowego lub innego

oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent.

Sprzedany Produkt ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego

jego zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały

wykonane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą Sprzedawca

ponosi odpowiedzialność, albo przez Klienta, który postąpił według

instrukcji otrzymanej od Sprzedawcy.

wada prawna

Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany

Produkt stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążony

prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub

rozporządzaniu Produktem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego

organu; w razie sprzedaży prawa sprzedawca jest odpowiedzialny także

za istnienie prawa

zwolnienie Sprzedawcy od odpowiedzialności

Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli

Klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży.

Gdy przedmiotem Umowy Sprzedaży są Produkty oznaczone tylko co do

gatunku albo Produkty mające powstać w przyszłości, Sprzedawca jest

zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient wiedział o

wadzie w chwili wydania rzeczy. Przepisu tego nie stosuje się, gdy

Klientem jest konsument.

Sprzedawca nie jest odpowiedzialny względem Klienta będącego

konsumentem za to, że sprzedany Produkt nie ma właściwości

wynikających z publicznych zapewnień, o których mowa powyżej, jeżeli

zapewnień tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie

mogły one mieć wpływu na decyzję Klienta o zawarciu Umowy

Sprzedaży, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem

Umowy Sprzedaży.

PODSTAWOWE

UPRAWNIENIA

KONSUMENTA

Niniejsze uprawnienia mają co do zasady charakter równorzędny, co

oznacza, że Klient ma możliwość korzystania od razu zarówno z

pierwszej, jak i drugiej grupy uprawnień:

1) Grupa: obniżenie ceny /zwrot pieniędzy

Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o

obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że

Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta

wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę usunie.

Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony

lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość

obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.

Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny

wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Produktu z wadą

pozostaje do wartości Produktu bez wady. Klient nie może odstąpić od

Umowy Sprzedaży, jeżeli wada jest nieistotna.

 Jeżeli Klientem jest konsument, może zamiast zaproponowanego

przez Sprzedawcę zgodnie z postanowieniami powyżej usunięcia

wady żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo zamiast

wymiany Produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie

Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w sposób wybrany

przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych

kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez

Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się

wartość Produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie

stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności,

na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.

Jeżeli spośród sprzedanych Produktów tylko niektóre są wadliwe i dają

się odłączyć od Produktów wolnych od wad, bez szkody dla stron obu,

uprawnienie Klienta do odstąpienia od umowy ograniczone jest do

Produktów wadliwych.

2) Grupa: naprawa/wymiana

Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient może żądać wymiany

Produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest

obowiązany wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć

wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli

doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży Produktu wadliwego

w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z

drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową Sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów.

WAŻNE TERMINY

REKLAMACYJNE

1 rok domniemania istnienia wady w chwili wydania Produktu

Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które

istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z

przyczyny tkwiącej w sprzedanym Produkcie w tej samej chwili. Jeżeli

Klientem jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed

upływem roku od dnia wydania sprzedanego Produktu, domniemywa

się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia

niebezpieczeństwa na Klienta.

2 lata odpowiedzialności Sprzedawcy

Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie

stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady

nieruchomości - przed upływem pięciu lat od dnia wydania Produktu

Klientowi. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne

sprzedanego Produktu stosuje się przepisy dotyczące wady fizycznej, z

tym że bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi

rozpoczyna się od dnia, w którym Klient dowiedział się o istnieniu wady,

a jeżeli Klient dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek

powództwa osoby trzeciej - od dnia, w którym orzeczenie wydane w

sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.

MIEJSCE I SPOSÓB

ZŁOŻENIA

REKLAMACJI

Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład :

- osobiście pod adresem: ul. Sienkiewicza 3, 64-800 Chodzież;

- pisemnie na adres: ul. Sienkiewicza 3, 64-800 Chodzież;

- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@hitobuwie.pl;

OPIS REKLAMACJI

Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji poniższych informacji - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę:

(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności/wady;

(2) żądanie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od

Umowy Sprzedaży; oraz

(3) danych kontaktowych składającego reklamację.

Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu

reklamacji.

DOSTARCZENIE

REKLAMOWANEGO

PRODUKTU

W przypadku gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z

niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży/rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez

Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na adres ul. Sienkiewicza 3, 64-800 Chodzież. Jeżeli jednak ze względu na

rodzaj niezgodności/wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo

nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.

Prośba o dostarczenie Produktu, o której mowa powyżej nie ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji

Klienta oraz nie narusza prawa Klienta – w przypadku złożenia reklamacji na podstawie rękojmi – żądania od Sprzedawcy demontażu wadliwego

Produktu i ponownego zamontowania Produktu po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady, o którym mowa w art. 561[1]

Kodeksu cywilnego.

ODPOWIEDŹ

SPRZEDAWCY

Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak

ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.

POZASĄDOWE

SPOSOBY

ROZPATRYWANIA

REKLAMACJI I

DOCHODZENIA

ROSZCZEŃ ORAZ

ZASADY DOSTĘPU DO

TYCH PROCEDUR

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania

reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych

powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,

Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i

Konsumentów:

- http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;

- http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz

- http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i

dochodzenia roszczeń:

- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15

grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy

Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości

z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U.

2001, nr 113, poz. 1214).

- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia

2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie

polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej

przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych

Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej

pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona

konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację

Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod

adresem email porady@dlakonsumentow.pl.

Biuro Obsługi Klienta

Dane adresowe:
Artykuły Przemysłowe
Paweł Kulak, Piotr Kulak sp.j.

ul. Ofiar Gór Morzewskich 5
64-800 Chodzież
NIP: 764-005-07-37

Numer konta: 68 1750 1019 0000 0000 2329 0359
Nazwa banku: BNP Paribas Bank Polska S.A
Aby przyspieszyć realizację Państwa zamówienia prosimy o nie dokonanie przelewów na powyższy nr konta ale na indywidualnie wygenerowany nr konta przesłany w mailu po złożeniu zamówienia.
Dane kontaktowe:
Chętnie odpowiemy na państwa pytania
od poniedziałku do piątku od godziny
8:00 - 16:00, w soboty 10:00 - 13:00
Zamówienie możesz złożyć także przez telefon, dzwoniąc na powyższe numery telefonów

Formularz kontaktowy

To pole jest wymagane.
Zapisując się na newslettera potwierdzasz
że zapoznałeś się z REGULAMINEM